banner-20-1

SEO analýza

Internetové vyhledávače jsou dnes pro většinu uživatelů branou k internetu a většině zboží a služeb, které jsou prostřednictvím internetové sítě nabízeny. Pro online obchody je tak klíčové co nejlepší umístění ve výsledcích vyhledávání. Analýza optimalizace pro vyhledávače si klade za cíl zhodnotit web právě z hlediska této optimalizace a tedy nalezitelnosti webu ve vyhledávačích. SEO (optimalizace pro vyhledávače) analýza se zaměřuje na dvě oblasti: on-page faktory a off-page faktory. Stránkové (on-page) faktory zahrnují technickou realizaci webu, textový obsah a další vlastnosti webových stránek, které může autor snadno ovlivnit. Mimostránkové (off-page) faktory představují zejména množství a kvalitu zpětných odkazů, které na daný web odkazují a představují tak jeho popularitu v rámci internetu.

Jaké používáme metody

Základní metodou SEO analýzy je analýza klíčových slov, jejíž cílem je zjistit, která slova, resp. slovní spojení, jsou pro daný web relevantní a zajímavá z hlediska optimalizace pro vyhledávače. Na tato klíčová slova by se pak měl web umisťovat na předních pozicích ve výsledcích vyhledávání. Dalšími metodami SEO analýzy jsou: analýza výsledků webu ve vyhledávačích, analýza on-page faktorů včetně hodnocení přístupnosti či duplicitního obsahu, dále analýza zpětných odkazů a případně také analýza návštěvnosti.